Bachova květová terapie, bachovy esence, bachovky

Pokud jste četli některé moje starší články, určitě vám neušlo, že se na mnoha místech zmiňuji o "zázraku" zvaném bachovy esence. Moje zkušenost s nimi trvá už víc jak rok a od té doby, co jsem je začala užívat, se můj život mění k lepšímu.


Nejde jen o těch 15 kilo, které jsem za dobu jejich užívání shodila, jde především o zmírnění (až zbavení se) strachu, nutkavých myšlenek, úzkostí, pochyb o sobě a svém životním poslání.

Protože mám s bachovkami tak dobré zkušenosti a vnímám je jako svého velkého zachránce, informuji o nich, kde můžu, aby co nejvíc lidí nalezlo svoji cestu ke štěstí.

Co to vlastně jsou bachovy květové esence?

Nechci se pouštět do nějakých erudovaných definic, takže jen stručně, jasně a hlavně lidsky :-) Jedná se o 38 esencí - výluhů z různých rostlin. Každá rostlina má své specifické účinky na lidské emoce (například modřín dodává sebedůvěru, devaterník pomáhá při strachu a panice). Tím, že budete esence pravidleně užívat, přemění se vaše negativní emoce (např. nedůvěra ve svoje schopnosti) v emoce pozitivní (v tomto případě v sebedůvěru). Vše to funguje na jemné energetické rovině.

Můžete si koupit lahvičku pouze s jednou esencí (například onen zmiňovaný modřín na sebedůvěru), anebo si můžete koupit lahvičku namíchanou z více esencí. V obchodech se dají sehnat předem namíchané směsi pojmenované "na klidný spánek", "pro zlobivé děti" nebo "anti-stress". Stejně jako většina terapeutů, ani já tyhle předem namíchané lahvičky moc neuznávám. Protože třeba takový "anti-stress" je tak hrozně obecný, že pravděpodobně nebude vyhovovat všem lidem, kteří jsou ve stresu, každý se totiž stresuje z jiného důvodu  a jiným způsobem.

Nejlepší cestou je podle mě nechat si namíchat bachovky přímo na míru vašich potřeb. Jak to probíhá? Na internetu si najdete někoho, kdo míchá bachovky, oslovíte ho, popíšete mu svůj problém (buďto emailem, telefonicky, nebo při osobním setkání) a on vám doporučí kombinaci esencí, která pro vás bude v tu danou chvíli nejlepší. Zaplatíte (většinou 250 korun za lahvičku + nějaké další peníze za konzultaci) a dostanete lahvičku vašich esencí.

Esence budete užívat 4x denně 4 kapky, buďto rovnou na jazyk (bývá to lahvička s kapátkem ve víčku) anebo do pití. Esence pracují na bázi energetických vibrací, neměly by se proto dostávat do kontaktu s přístroji jako je lednice, PC monitor, mobilní telefon aj. Obvykle vám lahvička vydrží asi měsíc.

V průběhu užívání esencí bude docházet k jakémusi čištění emocí. Pravděpodobně se vám stane, že na několik dní se vaše negativní emoce zhorší, aby náhle nastal výrazný obrat k lepšímu. Často se při braní esencí spolu s vymizením původních negativních emocí objeví nějaká nová negativní emoce - bachovky totiž člověka loupou jako cibuli, jedna vrstva se odstraní a odhalí se jiná, která byla hluboko skrytá. Proto jsou tak velké rozdíly v délce terapie. Někomu stačí jedna lahvička, někdo jich využívá 12. Záleží na tom, jak hluboko sahají vaše emocionální zranění a zdali jste připravení na nich teď a tady pracovat.

Proč vám to všechno píšu?

Jak už jsem psala v úvodu, myslím si, že bachovky jsou skvělou a cenově dostupnou terapií pro každého, kdo na sobě chce pracovat. Nemají žádné vedlejší účinky a můžou se kombinovat s jakoukoli jinou léčbou.

Protože už dlouho pociťuju touhu pomáhat lidem jinak, než jen tak, že je bavím, učím a navozuju příjemnou atmosféru na svých hodinách češtiny pro cizince, rozhodla jsem se bachovky sama míchat. Investice to není malá - kompletní sada esencí stojí skoro 7 000, pak bych chtěla absolvovat seminář (4 000), do toho vodka na konzervaci, nějaké knihy, prázdné lahvičky (kus za 27 korun), prostě je to pálka (vzhledem k tomu, že jsem teď dva měsíce nepracovala), ale ta touha je prostě silnější než aktuální finanční omezení, takže do toho jdu!

Držte mi palce a pokud byste měli zájem o mnou namíchané bachovky, určitě mě neváhejte kontaktovat, Doufám, že nejpozději příští týden bych mohla mít míchací set doma.

Komentáře

Oblíbené příspěvky