Břicháč Tom - moje zkušenosti - tak trochu recenze

Břicháče Toma jsem začala sledovat na Facebooku a jeho příspěvky mě už delší tak namlsávaly, že jsem se rozhodla přečíst si obě jeho knihy. Uvažovala jsem o koupi, ale nechtěla jsem se ukvapit, tak jsem si je nejdřív zarezervovala v knihovně a nějaký čas si musela počkat, než budou dostupné (a že to teda trvalo!).

Jak jsem zhubl 27 kilo a jak můžete i vy

Nejdřív se mi do ruky dostala jeho první kniha, která se jmenuje Jak jsem zhubl 27 kilo a jak můžete i vy. Na začátku Břicháč popisuje principy svého hubnutí, v druhé části pak uvádí recepty. Na jedno přečtení dobré, ale doma jí mít nemusím - takový byl můj první dojem.

Cuketové špagety podle Břicháče
Spoustu věcí jsem totiž věděla a do svého jídelníčku integrovala už dřív - například ke každému jídlu jíst porci zeleniny. S některými názory jsem nesouhlasila - například že pšeničné pečivo a cukr jsou absolutní tabu (i když po nějaké době jsem cukr přeci jen zkusila vynechat a své efekty to mělo, popsáno zde). A některé principy mi byly bytostně nesympatické - především nadávat si do prasat a tlouštíků, abych vyprovokovala svoji touhu zhubnout, což je myslím u spousta psychicky labilních jedinců cesta k ještě větším pocitům méněcennosti, sebelítosti a sebenenávisti (moje cesta ke zhubnutí vede totiž přes sebelásku, popsáno zde).

Kuřecí kousky obalené v corflakes podle Břicháče
No a ty recepty (pominu-li samotné fotky jídel, které jsou často nevzhledné - asi podobně jako ty moje zde) nebyly příliš pestré. Třeba žitný chleba na třicet způsobů mi přišel jako hodně velký přešlap. Ne, kecám, byl asi jen na deset způsobů.

Rychlovky a chuťovky Břicháče Toma

Druhá knížka byla o poznání lepší, asi se vydavatelé poučili z předešlých chyb. Obecný úvod byl kratší (ale přesto informačně vydatný) a recepty byly pestřejší (a fotky vzhlednější).

Žitná pizza podle Břicháče
Knížku jsem si oblíbila a bylo mi líto, když jsem ji musela vrátit do knihovny. Některé recepty jsem si sice pamatovala, ale stejně... ráda bych ji měla doma.

Nakonec mi Kobliha koupil k svátku obě dvě, protože už si nepamatoval, jakouže vlastně chci. A taky jsem dostala krokoměr, po kterém jsem dlouho toužila. A sama jsem si koupila sportovní podprsenku značky Panache, díky které budu moct běhat, aniž bych si přitom vymlátila zuby 😃

Takže mám slušně našlápnuto, abych postupně dala dolů těch dalších 15 kilo!

Shrnutí a doporučení

Pokud už se v principech zdravějšího stravování víceméně orientujete a chcete Břicháčovy knihy hlavně kvůli receptům, doporučila bych vám koupit si druhý díl. Pokud jste spíše začátečníci a zajímají vás právě ty zásady zdravého stravování podle Břicháče, kupte si (i) první knížku.

Pokud nemáte peněz nazbyt, nemusíte si knížky kupovat nové, protože ve spoustě facebookových skupin nebo na vinted.cz uživatelky nabízejí knihy již čtené. Ač se to Břicháčovi a jeho "marketingovému týmu" moc nelíbí.


Komentáře

Oblíbené příspěvky