Moje přání, práce, život v radosti

O víkendu jsem byla na jednom představení v rámci Smetanovy Litomyšle. Splnila jsem si další položku v seznamu "jednou a dost". Na tom seznamu je už několik let opera, po víkendu je tam nově i balet. S přítelem jsme si říkali, že bychom ještě rádi zažili koncert nějakého opravdu velkého orchestru. A jinak máme z klasické hudby splníno :-)

Při baletu, který mě moc nebavil, jsem hodně přemýšlela o tom, jak je úžasné, když někdo dělá něco, co ho skutečně baví a naplňuje. Vždycky jsem po něčem takovém toužila. Nerozdělovat soukromý a pracovní život. A pak ten konečný potlesk! Měla jsem slzy v očích, protože jsem si říkala, že tohle bych jednou chtěla zažít.

Ale za co by mi lidé tleskali? Zpívám ráda, myslím, že to celkem ujde, ale že by ze mě jednou byla zpěvačka, to těžko... hrát na divadle by se mi taky kdysi líbilo (a myslím, že by mi to i šlo), ale nikdy jsem neměla odvahu a vůli přihlásit se do nějakého souboru. V tuhle chvíli mám navíc dost problém s trémou, tak nevím, jak bych to zvládla. Hlavně mi přijde neskutečně nejisté začínat s něčím úplně nanovo... navíc, když ani nevím, jestli by mě to opravdu bavilo.

Jak jsem tak seděla v hledišti, bylo mi z toho opravdu smutno, dala bych nevím co za to, abych byla na jevišti a potlesk patřil mě. Byla jsem zoufalá a ztracená.

Nejdřív pracuju několik let na tom, aby ze mě byl literární vědec, pak mě to přestane bavit a soustředím se na výuku cizinců. Nějaký čas mám pocit, že je to práce mých snů, ale pak mě to začíná vyčerpávat a pomalu to začínám nenávidět. Chci dělat něco jiného, ale nevím co. Nic neumím.

Když jsem si před několika dny nechala vypracovat rozbor z karmické numerologie, vyšlo mi, že by mě mohlo živit mluvení, že jsem zábavná, že mám tvořivé schopnosti (jako výtvarní umělci a hudebníci), organizační schopnosti, že učení druhých se ke mně moc nehodí, že mám spíš vlohy pro umělecký život (herci, zpěváci, divadelníci) nebo pro práci s druhými (např. s postiženými), ale je možná i práce s módou, šperky, manažerství a bankovnictví. Mají mě živit ústa.

Někdo by řekl, že je to blbost, ale vzhledem k tomu, že jsem si rozbor nechala udělat dobrovolně, se zvědavostí a vírou, a že spousta věcí seděla jak prdel na hrnec, tak tomu jistou váhu rozhodně přikládám. Nedokážu si v tuhle chvíli představit, co bych mohla dělat za práci, ale pokusím se následovat svoji intuici (kterou mám prý velmi silnou) a nechám se dovést tam, kam mám dojít. A zatím budu brát práci, která se nabízí, abych neumřela hlady. Ale budu se snažit vybírat tak, aby mi ta daná práce neumořila všechnu radost ze života.

A protože život není jen práce, rozhodla jsem se napsat si několik přání, ke kterým bych časem ráda dospěla. Tady jsou:

1) "In Beifall untergehen" - ne doslova, jen chci zažít potlesk věnovaný mé osobě
2) Podívat se k moři
3) Navštívit nějakou světovou metropoli
- Drážďany, Vídeň, Bratislava, Salzburg, Linz, Berlín, Krakov
4) Být štíhlá Nemít nadváhu
5) Nemuset řešit každou korunu
6) Hodně se smát
- směju se čím dál víc
7) Brát život s lehkostí
- posledních pár dnů takových skutečně bylo a snad zase bude
8) Být šťastná matka
9) Zpívat a být s obdivem poslouchána
10) Tančit společně se stejně naladěnými lidmi
11) Sedět v kruhu u ohně a cítit sounáležitost
12) Milovat svou práci
- poslední dobu cítím čím dál častěji, že svoji práci opravdu miluju
13) Mít šťastnou svatbu
14) Mít životního parnera
- tak to už snad mám
15) Mít pár dobrých přátel
- to bych řekla, že taky mám
16) S odvahou čelit novým výzvám
- ano, snad mě to jen tak nepřejde
17) Probouzet se s radostí a usínat se spokojeností 
- poslední dobou čím dál častěji
18) Věnovat se tomu, co mě naplňuje radostí
- ano, práce, komunikace s lidmi
19) Zkusit si nechat narůst krásné dlouhé vlasy
- měla jsem nejdelší vlasy, co jsem kdy měla, ale už jsem si je zase ostříhala, protože myslím, že moje vlasy nemají takovou kvalitu, aby mohly být zároveň dlouhé a krásné
20) Podívat se ještě jednou do Chlumu u Třeboně
21) Uzavřít vše rozdělané (např. diplomku, školu)
- dokončeno v září 2017
22) Pobýt v lázních, užít si wellnes
23) Letět letadlem
- můj první let proběhl 28.3.2019 (do Krakova)
24) Podívat se do jižní Ameriky
25) Mít vlastní bydlení
26) Mít našetřenou větší finanční rezervu

Edit: aktualizace k 21. 9. 2018 (přidány body 23-26), škrtlé položky už mě nelákají
Edit: aktualizace ke 14. 4. 2019

Komentáře

Oblíbené příspěvky