33 kousků oblečení na 3 měsíce? Proč ne!

Na votoči jsem ve fóru o minimalismu narazila na projekt 333, který mě na první pohled zaujal. Spatřovala jsem v něm totiž další příležitost, jak se posunout při svém hledání cesty "k sobě". Možná vám to zní jako hloupost - jak nám může redukce oblečení a doplňků pomoci objevit naši pravou podstatu? Úplně jednoduše! Tím, že si musíme vybrat jen omezený počet věcí, přicházíme na to, v čem se vlastně cítíme dobře a co nám dělá radost. Budeme víc přemýšlet o jednotlivých kouscích, spojovat si je se zážitky a pocity, a na základě toho možná dospějeme k nějakému zajímavému zjištění, které se nemusí týkat jen oblečení, ale třeba i našeho životního postoje.

A v čem tedy projekt 333 spočívá?

Zjednodušeně řečeno spočívá v tom, že vyberete 33 kousků oblečení, bot a doplňků, které  budete nosit po 3 měsíce. Nepočítá se do toho spodní prádlo, ponožky, pracovní uniforma, věci na spaní, na doma a na sport. A taky šperky, které nosíte každodenně.


Ideální je, pokud si ve skříni necháte pouze těch několik málo vybraných kousků a ostatní uklidíte jinam, aby vás nerozptylovaly. Já to udělala tak, že jsem visící věci dala přítelovi do skříně (ten bude ale příjemně překvapený, až se vrátí z dovolené!). A věci, které byly na poličkách, jsem naskládala do dolních poliček skříně, anebo dozadu. Zkrátka abych měla jako první na očích pouze ty "vyvolené".

Letní šatník o 33 kouscích

Výběr oblečení je závislý v první řadě hlavně na počasí, takže jsem tenhle svůj první výběr nazvala "letním". Jsou v něm věci, které jsem nosila v červenci a určitě si s nimi vystačím i v srpnu. Předpokládám, že v září už mi stačit úplně nebudou, takže možná bude rovnou následovat "podzimní" šatník, ale to nebudu předbíhat.

Ideální minimalistický šatník by měl být tvořen kvalitními nadčasovými kousky, což je kritérium, které můj šatník rozhodně nesplňuje. Jak už jsem zmínila ve starších článcích, vždycky jsem jela spíš na kvantitu než kvalitu, a podle toho moje věci vypadají. Samozřejmě bych to ráda postupně měnila, ale nejdřív to chce poznat, které kousky jsou pro mě nepostradatelné, abych si je v budoucnu mohla pořídit v lepší kvalitě.
 
Barvy, barvičky

Černou barvu mám ráda odjakživa, ale až časem jsem se přestala bát chodit v černém celá. Nejsem gotička, satanistka, ani nedržím smutek. Jen se v černé cítím dobře. Dřív jsem ráda šokovala, zaujímala lidi něčím netradičním a neobvyklým. Teď přišel čas, kdy chci být svá a ta černá ke mně v tuhle chvíli prostě patří. Beru ji jako takovou svou uniformu :-)

Na první koláži jsou patery šaty/tuniky, které nosím s legínami. Je to sice hrozně nemoderní, ale je to můj jediný způsob, jak fungovat za teplého počasí. Nejde jenom o tření holých stehen, ale bez něčeho na nohách se cítím nepříjemně odhalená. Pak tam jsou dvě sukně, jedna maxi a jedna ke kolenům. Obě samozřejmě v černé barvě.


První koláž působí hodně temně, vlastně až na první šaty vlevo dole, které jsou tmavě modré, jsou všechny kousky černé. S vršky to tak nemám. Tady jsem zařadila svoje další oblíbené barvy - královsky modrou, červenou a zelenou. A přesně díky tomuhle vybírání jsem si uvědomila, že když mám svou běžnou náladu, tak si obléknu černou "uniformu" v podobě tuniky/šatů a legín. Když mám rozvernou náladu, sáhnu po barvičkách.


Poslední koláž je věnovaná botám, taškám a doplňkům. Musím se přiznat, že v létě doplňky docela ignoruju, proto je na koláži volné místo, abych tam případně nějaké doplňky doplnila (to zní vtipně). V posledních měsících nosím jen svůj "skorosnubní" prstýnek a amulety, které se bojím odložit, aby se mi nevrátily moje strachy a úzkosti (aneb já v zajetí amuletů).


A jsme u konce. Jestli jsem to dobře počítala, tak to vychází na 24 položek. Není to krásné?

Pokud si chcete přečíst víc o projektu 333, koukněte se sem: http://sororessa.blogspot.cz/2014/12/projekt-333-aneb-minimalisticky-satnik.html (odtud jsem brala inspiraci).

Komentáře

Oblíbené příspěvky