Moje svačiny a jídlo mimo denní plán

Aby byl můj denní jídelní plán kompletní, tak bych ke snídaním, večeřím a obědům měla přidat i další jídla, která během dne spořádám.

I když jsem před časem najela na zdravější stravování, právě tahle jídla mimo mi vždycky ujížděla. Z jedné části to bylo způsobené malými porcemi hlavních jídel (měla jsem brzy hlad a potřebovala se něčím dojíst), z druhé pak mým nastavením sladkého jako kompenzace stresu.

V tuhle chvíli mám většinou i tahle malá jídla pod kontrolou a nepouštím se do nájezdů na cukrárnu nebo oddělení sušenek. Výjimkou je předmenstruační období anebo výrazný stres.

Svačiny

Co se týče ranních svačin, tak je moc nevedu. Většinou vstávám pozdě, dlouho, pomalu a hodně snídám, pak pracuju a pak už je oběd. Ale když mám mezi snídaní a obědem víc času, většinou si dám jogurt (nejčastěji Hollandia nebo Jihočeský, protože neobsahují zbytečně přidané látky) anebo nějaké sacharidy nabité ovoce (nejčastěji banán).

K odpolední svačině si většinou něco dávám, protože často čekám s večeří na přítele a už začínám mít hlad. Nejčastěji to je jogurt s banánem a semínky. Anebo knöckenbrot s albertovskou pomazánkou.

Pár hodin po klasické večeři mám většinou ještě chuť na nějakou sladkou tečku, a tak si dám jogurt, hrnek ovesného/rýžového/ořechového mléka, jablko nebo pár ořechů.

Miluju sladké

Když potřebuju rychle doplnit energii, dám si nějakou oříškovou nebo ovocnou tyčinku (Raw energy, Denuts).
Když mám chuť na nějaké "neškodné" sladké, dám si pár dílků vysokoprocentní čokolády (Za 40 korun mají dobrou v Lidlu anebo v Tescu v rámci Tesco finese).
Když mám chuť trošku prasit, tak si dám nějaké "zdravější" sušenky (třeba z pekárny Zemanka nebo z bio koutku Alberta) nebo domácí buchtu.
Když mám chuť víc prasit, tak si koupím malou mléčnou čokoládu Toblerone.
Když mám chuť hodně prasit, koupím si dva kopečky zmrzliny nebo dort (nejlépe u Hájka).

Komentáře

Oblíbené příspěvky