Od září začínám s bachovkama

Jak už jsem předeslala v nějakém starším článku, posedla mě touha pomáhat druhým lidem. Ne že bych to nedělala už dřív, ale ono když denně strávíte několik hodin vysedáváním na internetu, přispíváním do fór, psaním si s různými lidmi o jejich problémech a odkazováním je na internetové stránky nějaké cizí terapeuty, tak vás nakonec napadne, jestli by náhodou nebylo pro obě strany prospěšnějí, kdybyste z toho vynechali tu paní terapeutku a bachovky míchali rovnou sami.

A tak se taky stalo. Koupila jsem si knížky o bachových esencí, pořídila si míchací set a absolvovala 1. stupeň vzdělávání v bachově květové terapii.

Nejdřív jsem esence namíchala svým rodičům. Táta si poprvé nakapal a po chvíli říká, že se cítí hrozně unaveně a jestli to může být těmi esencemi. Samozřejmě že může. Hlavně lidé, kteří bývají dost neklidní a jsou pořád ve střehu, pocítí s bachovými esencemi výrazné zklidnění. Mamka začala cítit změnu hned druhý den, prý si připadala taková klidnější a uvolněnější. Oběma dvěma se v noci lépe spí a i přes den se cítí spokojenější. Už je to skoro měsíc a namíchaná lahvička jim dochází, oba ale chtějí v terapii pokračovat.

Rodiče si změny povšimli hned, žijí totiž relativně klidným stereotypním životem a nejsou denně vystavování situacím, které by je vychylovaly z rovnováhy. Všechny svoje problémy a tíhy si nesou ve svých hlavách nezávisle na okolním dění. Takže když se začnou cítit ze dne na den jinak a ten příjemný pocit trvá stále, není pochyb o tom, že je to zásluha bachovek.

U kamarádek, kterým jsem esence namíchala, je to trochu složitější. Denně chodí do práce či školy, potkávají se s lidmi a situacemi, a v rámci toho všeho presu, stresu a hemžení si možná ani neuvědomí, že se věci postupně mění. Lidé se často orientují na situace a situace bachovky změnit neumí. Umí ale změnit naše reakce. To je důležité si uvědomit. A já jsem si to kdysi uvědomila při jedné cestě metrem, kdy mě přepadla šílená úzkost. Došlo mi, že ta situace sice opět nastala, ale moje reakce byla odlišná. Zvládla jsem racionálně přemýšlet a nezpanikařila jsem. A o tom to je. Nemůžeme od bachovek čekat, že problém, který nás sužuje několik let, zmizí po půl měsíci užívání. Nesmíme se zaměřovat na to špatné, co přetrvává, ale na to, co je jinak, co se mění k lepšímu. A můžeme věřit tomu, že to lepší se bude prohlubovat a zvětšovat a nakonec zůstane jenom to. Ale chce to tomu dát čas.

Největší terno jsem ale udělala u sebe. Na semináři o bachových esencích jsem totiž zjistila, že esence "plané jablko" je nejen na pocit ošklivosti a nečistoty, ale i na stud týkající se nepříjemných tělesných projevů. Hned mě napadlo, že mi tračníkovci se vlastně děsně stydíme za "záchodové situace" a plané jablko si dala do mixovací lahvičky. Od té doby se cítím jistější a netrpím nervozitou spojenou s nepříjemným pnutím v břiše. Jestli je to definitvní, si troufnu říct tak po měsíci, teď je to sotva týden, ale i tak věřím tomu, že "plané jablko" je přesně ta esence, kterou jsem celou dobu potřebovala.

Kdyby vás zajímalo, které esence mám aktuálně ve své lahvičce, tak jsou to tyto:

Plané jablko - pocit nečistoty, ošklivosti, méněcennosti a stud za nepříjemné fyzické projevy

Kejklířka - konkrétní strachy (například strach z mluvení před lidmi)

Topol - úzkost, strach, očekávání něčeho nepříjemného

Bílý kaštan - proti nutkavým myšlenkám, které se neustále derou do popředí

Hořec - dodává sílu a naději začít znova tam, kde jsme už někoilkrát selhali (ehm, diplomka)

Habr - dodá energii, motivaci pustit se do odkládaných věcí (ehm, zase diplomka)

Vlašský ořech - pomáhá vyrovnat se se změnami, chrání citlivé jedince před vlivy okolí

Oblíbené příspěvky