Jsem tmavá zima aneb Barevná typologie u paní Strnadové

Nevím, jestli vám něco říká pojem "barevná typologie", ale předpokládám, že většina dívek a žen asi někdy slyšela o jakési typologii vzhledu, která se určuje podle barvy vlasů, očí a pleti. Podle toho, k jakému typu příslušíme, jsou pro nás určité barvy vhodné nebo nevhodné. Vhodnost barvy se projevuje tím, že v nich vypadáme svěže a mladě, nevhodnost tím, že vypadáme starší, unavenější, jaksi ušmudlanější. Určitě samy máte nějaké barvy, o kterých říkáte: "Ta mi nesluší". Důvodem může být právě to, že neladí s vaším barevným typem.

O tuhle typologii jsem se začala zajímat proto, že mi bylo z několika různých stran řečeno, že mi příliš černé barvy nesvědčí, že díky nim působím staře, unaveně a nepřátelsky. Koho by tohle nenaštvalo. Tak jsem si začala číst články o barevné typologii, převážně zde a diskutovat s různýma holkama na internetu.

Dozvěděla jsem se, že dřívější dělení na jaro, léto, podzim a zimu je už zastaralé, dnes se dělí na typů 12 (popřípadě 16). Na tomhle místě bych se nerada pouštěla do vysvětlování všech typů, protože si to můžete přečíst na uvedeném odkazu. Spíš bych chtěla zmínit určení svého typu a co to pro mě znamená.

Nejdřív bych ale chtěla upozornit všechny, které to zajímá a rády byste věděly, jaký typ jste, abyste se na to neptaly někoho na internetu, protože barevný typ opravdu nejde určit z několika fotek. Když má člověk vycvičené oko, dokáže vytušit barevný typ při pouhém reálném pozorování daného člověka, ale jediná stoprocentní metoda je metoda šátková, kdy opět někdo s vycvičeným okem přikládá k vašemu obličeji různé barvy a sleduje, jak se mění vyzařování vaší pleti, očí, rtů. Není to ale žádné ezo pezo, jak by se mohlo zdát, ale spíš fyzika :-)

Mně jedna holka na internetu určila podle fotek jako tlumený podzim, což by znamenalo, že mi sluší teplé tlumené barvy. V dobré víře jsem si zesvětlila vlasy, začala se tlumeně líčit a zoufala si nad tím, že budu muset vyřadit svou oblíbenou královskou modř i černou. Necítila jsem se v tom dobře, ale myslela jsem, že je to o zvyku. Čím víc jsem si o tom četla, tím víc jsem se do toho zamotávala, ale nakonec jsem nabyla jistoty, že určitě nejsem nic tlumeného, ale jsem buď tmavý podzim anebo tmavá zima, protože mi jednoznačně sluší tmavé barvy a ve světlých vypadám jako v pyžamu.

U paní Strnadové, kterou můžu vřele doporučit, jsem se na konzultaci dozvěděla, že jsem tmavá zima. To pro mě znamená to, že mi skutečně nejvíc sluší tmavé barvy, zatímco barvy světlé ze mě udělají strašáka. Týká se to jak oblečení, tak vlasů. Blond vlasy by pro mě byly to největší peklíčko. Neprospěly by mi ani tlumené barvy, které by na mě působily zapraně a špinavě. Potřebuju barvy čisté a výrazné, třeba zrovna tu moji milovanou královsky modrou. Posledním mým rysem je studený nádech, což znamená, že bych měla volit spíše studené barvy, než teplé.

Paní Strnadová mi doporučila vhodné barvy a jejich nejvhodnější odstíny, taky mi řekla, jaká barva vlasů by pro mě byla nejideálnější (kupodivu ještě tmavší než je moje přirozená. Černou barvu mi schválila, ale jako vhodnější uvedla tmavě modrou, ve které budu vypadat o chloupek líp. Poradila mi i s líčením a já se naprosto zamilovala do fialového barvy na rtech.

Když jsem přijela z konzultace, hned jsem si koupila v drogerii barvu na vlasy a na tu svou příšernou měděnou, ve které jsem si připadala špinavá (jako fakt jsem si tak přišla), jsem si hodila tmavě hnědou. Sice nakonec chytla do černé, ale ten rozdíl byl neuvěřitelný. Tmavá barva vlasů mi dodala do obličeje a očí takovou živost a jasnost, zajímavost. Z uťáplé tuctovky najednou byla sebevědomá žena. Byla jsem hodně překvapená. A dokonce i můj přítel, který je za normálních okolností barvoslepý a mé předchozí zesvětlení nijak nekomentoval, mi řekl, že je to o hodně lepší, než to bylo předtím.

Další úžasnou věcí bylo, že s obarvením vlasů jsem zase mohla začít nosit královskou modrou, která mi k těm měděným vlasům vůbec nešla (bodejť by seděla, když měděná je teplá barva, zatímco královsky modrá studená). Líčení pak bylo jen třešničkou na dortu a já se mohla začít nosit jako hovno na podnose 😁

***

Kdyby vás zajímaly nějaké další informace o typologii, ráda je doplním, pokud to bude v mých možnostech. Pokud jsem napsala nějakou vyloženou blbost, tak mě opravte, sama jsem v té typologii docela nováček a teprve se s ní seznamuju.

***

Edit (6.9.2017): Srovnávací fotky jsem nakonec odstranila, protože byly dost zkreslující (jiné oblečení, jiné líčení, jiný střih). Zkusím zapátrat ve svých selfíčkách a najít nějakou trojici, která bude co nejpodobnější a bude se lišit opravdu jen tou barvou vlasů.

Komentáře

Oblíbené příspěvky