30 let, 30 položek

Tenhle článek jsem napsala před několika měsíci a vydávám ho zpětně. Je fajn, že tři položky ze svého seznamu už jsem si splnila :-)

****

Na tenhle nápad mě přivedla jedna moje bývalá spolužačka, která si na počest svých třicátých narozenin sepsala seznam 30 věcí, které by chtěla ve svém budoucím životě zažít/dokázat/mít.

No, musím přiznat, že nápad je to sice pěkný, ale realizace u mě nebyla vůbec jednoduchá. Zjistila jsem, že vlastně od života chci úplně běžné věci - hlavně to, abych byla zdravá (a taky všichni moji nejbližší), abych měla práci, která mě baví a která mě slušně uživí. Pak taky abych žila v naplněném partnerském vztahu a měla dobré vztahy s rodinou a kamarády. A v neposlední řadě chci dělat věci, které mě baví, což je ale dost proměnlivé. Aktuálně je to cestování, což se promítlo i v té mé "třicítce".

***

Kdysi mi řekli dva moji nejbližší, a to nezávisle na sobě, že jsem cílevědomá. Nikdy jsem si tak nepřipadala. Spíš bych řekla, že se dokážu rychle pro něco nadchnout a honem to chci realizovat. Často se ale stane, že moje nadšení zase rychle opadne a já zjistím, že to vlastně už vůbec nechci. Buď to prostě jenom nechci, anebo to nechci proto, že mi za to nestojí ten čas/energie/peníze (třeba když jsem se chtěla učit na kytaru nebo studovat srbštinu). Moji rodiče se mi za to často posmívají, ale já si myslím, že je stokrát lepší pustit se do sta věcí a žádnou z nich nedokončit, než nikdy nezkusit nic.

Kdyby vás tak čistě náhodou zajímalo, s čím jsem začala a nedokončila to...

- chodit na judo (ještě na základce, vydržela jsem u toho asi dva měsíce)
- studovat jihovýchodoevropská studia na VŠ
- učit se italsky
- učit se srbsky
- učit se rusky
- chodit na soukroumé lekce zpěvu
- učit se na kytaru
- psát povídky/román

Zároveň je ale spoustu věcí, které jsem nevzdala a dotáhla je do konce (nebo do nějaké přijatelné formy). Zkrátka následující seznam zahrnuje položky, na které jsem pyšná.

- dodělala jsem VŠ a získala titul magistr, i když se to táhlo tak hrozně dlouho a já se pomalu začínala smiřovat s tím, že školu už nedodělám
- získala jsem práci, ve které se cítím dobře (dokonce jsem začala navazovat vztah s kolegy)
- našla a udržela jsem si partnera, se kterým si dokážu představit, že prožiju celý život
- našla jsem společnou řeč se svými rodiči a myslím, že teď máme docela pěkný vztah
- zhubla jsem 20 kilo bez nějakých šílených diet a podpůrných prostředků
- začala jsem pravidelně sportovat (chodit do fitka)
- dostala jsem se do realitivní psychické pohody a zbavila se úzkostí a depresí bez antidepresiv a jiných chemických léků
- odstěhovala jsem se od rodičů a mám vlastní domácnost
- pořídila jsem si domácí zvířátko
- vykročila jsem ze své komfortní zóny a několikrát vycestovala do zahraničí
- překonala jsem svůj strach a poprvé letěla letadlem
- napsala jsem spoustu článků na blog a asi ty články nebyly úplně na hovno, když na ně byly pozitivní reakce
- napsala jsem několik knižních recenzí, které vyšly v internetovém magazínu
- jedna z mých recenzí (na knihu od bosenského autora) byla přeložena do srbštiny a vyšla v tamních tištěných novinách
- dvakrát jsem se ocitla před kamerou

***

A jaké jsou moje plány do budoucna? Čeho bych chtěla dosáhnout? Kam se podívat? Co vybudovat? Jak se znám, nebude trvat dlouho a některé položky pro mě brzy ztratí význam. Jiné přibudou. Ale to nevadí. Pro teď by to byly následující:

1) podívat se do Mostaru - SPLNĚNO
2) podívat se do Budapešti
3) podívat se do Gdaňsku
4) podívat se do Bavorska - SPLNĚNO
5) navštívit Gotičku v Lucembursku
6) podívat se do nějaké severské země
7) podívat se k moři - SPLNĚNO
8) navštívit nějakou exotickou zemi (třeba Thajsko)
9) podívat se do Jižní Ameriky
10) vydat se na několikadenní trek jen s batůžkem
11) chodit na kurz angličtiny
12) udělat si zkoušku B2 z angličtiny
13) začít se učit rusky
14) vdát se - SPLNĚNO
15) být máma
16) zhubnout alespoň na 70 kilo a váhu si udržet
17) chodit pravidelně plavat
18) mít vlastní byt
19) pořídit si kašmírový svetr
20) pořídit si kvalitní kabát
21) mít svoji učebnu/kancelář
22) mít nej kamarádku, se kterou se budu pravidelně scházet a pravidelně budeme jezdit na společné dovolené, a to i ve stáří
23) mít partu kamarádů, se kterými se budu pravidelně scházet a jezdit na dovolené
24) vylézt na Sněžku
25) naučit se udržovat v bytě pořádek
26) podívat se do nějaké jihoevropské země (třeba do Řecka)
27) přestat řešit, co si o mně myslí ostatní
28) přestat se neustále se všemi srovnávat
29) zbavit se závislosti na sladkostech
30) sejít se se všemi lidmi, kterým jsem to slíbila, ale zatím mi to nevyšlo







Komentáře

Oblíbené příspěvky