Jíst často a malé porce? Za mě ano!

Jedním z největších prohřešků proti zdravému stravování je podle mnohých právě  hladovění. Nevím, jak to máte vy, ale já jsem zvyklá jíst každé 2-3 hodiny. Přičemž žádné moje jídlo není extra velké.

Když jsem někde v restauraci, mám problém sníst celé hlavní jídlo, aniž bych pak nebyla přecpaná. Když mám před hlavním jídlem ještě polívku (třeba na návštěvě, kde je zvykem podávat víc chodů), tak sním dalšího jídla jen poloviční porci, protože bych se pak kvůli přejedení už nezvedla.

Na rozdíl od mého přítele, který se třeba v osm, devět hodin nasnídá a pak zvládne chodit po kopcích a k jídlu se dostane až třeba zase ve tři, čtyři, kdy spořádá polívku, hlavní jídlo a ještě třeba dezert, já bez jídla nevydržím dýl jak tři hodiny (pak se dostavuje únava, pocity nevolnosti apod.).

Těmto nepříjemným situacím se snažím předejít právě svačinkami, které si přibaluju do tašky vždycky, když vím, že mě čeká nějaká delší cesta/pobyt mimo domov (dřív jsem si říkala "něco si cestou koupím", "stavím se na jídlo", ale vždycky to dopadlo stejně - zanedbala jsem svoje potřeby a uvědomila si to až ve chvíli, kdy se o mě pokoušely mdloby).

Nedokážu říct, zdali je můj přístup ten správný - každý uznává a propaguje něco jiného (nejznámější je jíst 5x denně nebo jíst každé dvě hodiny; nedávno jsem četla, že je to mýtus a že máme jíst jen tehdy, když máme hlad, a na blogu jedné vitariánky jsem teď nedávno četla, že jíst bychom měli nejlépe jen jednou denně, protože častým jedením vlastně neustále nutíme tělo, aby vynakládalo velké množství energie na trávení).

V tuhle chvíli jím tedy tak, jak si moje tělo žádá, tzn. často a po malých dávkách. Zatím bych řekla, že mi to vyhovuje. Pro jistotu si do školy/práce zabalím spoustu svačinek různého druhu, které během dne konzumuju, a třeba nedávno mě velice mile překvapilo, že jsem ze svačinek snědla fakt minimum, což možná bylo díky vydatnému obědu ve školní menze. Ale lepší je mít toho víc a donést to zpátky domů, než toho mít málo a hladovět, anebo skočit po nějaké nouzovce v podobě fastfoodu.

A co tedy svačit? Možností je bambilion - nějaké tipy přidám v dalším článku :-)

Komentáře

Oblíbené příspěvky