Básně psané za dob mých vysokoškolských studií


Prdel

Jednoho dne
přišla ke mně na návštěvu
Prdel

nesměle se usmála
a usadila se
přímo proti jídelnímu stolu

Byl právě čas k obědu
a mě přešla chuť
na jídlo, na život,
ba dokonce i na Smrt

Tak jsem se zastyděl
když  po mě pokukovala
ta bílá
nevinná
mlčenlivá kněžka

Čas se zastavil
a já nemoha polknout
první a zároveň poslední sousto

jsem odložil příbor.

***









Plaváček 

Fekálie
se valí městem
a odnáší ošatku
s chlapcem-Plaváčkem
někam do neznáma.

Z bodu A do bodu B
pluje jak loďka pomalu
a pak nepatrně zrychlí.
V zátoce Ho*en se náhle zastaví

a čeká
v objetí vyhřezlých kořenů stromů
s peřinkou z listí.
Jak kolébka uspává Plaváčka k věčnému spánku
a rybář nepřichází.

***







Epigonská

Ranní rosa padla
na rozpálenou zem
a rudá růže svadla
objata plamenem.

Kapka tiší bolest její
však růže mrtva dál
na matce zemi leží
kdo zlý jí život vzal?

Zeptejte se větru
ten smutný příběh zná.
Kdo jiný nežli láska
v něm hlavní roli má.

Muž, stařec, mrtvol bledý
a dívčina jak květ
v sobě našli zalíbení
překonat chtěli svět.

Však nežli láska jejich
požehnána byla,
starce jiná milenka
v svůj bytek odloudila.

Bílý šat a bílá tvář,
za ní bílá shůry zář,
oko černé na něj hledí,
loudí letmé políbení.

Bytek to je temný
a těsný jakbysmet,
však ženštinou byl zlákán
ten nadržený kmet.

Jak se stalo, tak se stalo,
nelze vzíti nikdy zpět,
mladé děvče ovdovělo,
smutno na něj pohledět.

A slunko rudě září
a šeřík kvete dál
a růže mrtva leží
stařec ji k sobě vzal.

***







Epigonská pro Kance

Nesmějte se medvědovi,
lidé zlatí, prosím vás!
Přejte lásku bručounovi,
jehož mládí odvál čas.

Celý život jak kus ledu
jeho srdce čekalo
až polibkem, dlaní teplou
by jak slunkem roztálo.
                       
Co je na tom, že už vlásky
šedé jak vlk kožich má,
Přece stejnou, ba i větší,
lásku mladé dívce dá.

Jeho vrásky, letokruhy.
o moudrosti leccos praví.
Na vzedmutých ňadrech dívčích
kypí přec on jarním zdravím.

Přej mu jeho lásku pozdní,
zdrž se slov a nezáviď.
Kdo ví, jestli za pár roků
bude Kanec ještě živ.

***







Amatér

Psát neumím.
Ne, já tvořit nedovedu.
Jak ráda bych však
napsala poému.
Anebo báseň!

Snažím se,
marně se veršům dvořím.
Čímž trpí papír
především.   
                    
A oni?
Neposlouchají mě,
shluk písmenek proklatých!

Jsem amatér, řemeslník,
teoretik,
všechno jiného,
jen ne umělec
a básník.

Leč věřte,
že nic není mým přáním větším,
než jednoho večera

zplodit báseň.

***

Oblíbené příspěvky