Konzultace mého současného jídelníčku

Další novinky ohledně mého (ne)hubnutí jsou tady! Před týdnem jsem byla v poradně Ne hladu, kde jsem se sešla s Andy, která mi okomentovala moje dosavadní stravování. Předtím jsem jí totiž poslala svůj jídelníček za 7 dní, který vyhodnotila. Spočítala, jaký bych měla mít celkový příjem energie a jaký příjem reálně mám, a taky jaký je v mém jídle podíl sacharidů, bílkovin, tuků a vlákniny. Výsledky nebyly vůbec špatné.

O tom ale až za chvíli...

Jestli sledujete můj blog pravidelně a čtete články ze sekce "hubnutí", asi máte nějakou představu o tom, co jím a nejím. Pokud nemám zrovna svoje stresařské období, snažím se jíst pravidelně, kvalitní suroviny co nejméně průmyslově zpracované, s co nejmenším podílem aditiv. Vyhýbám se palmovému tuku a v poslední době i cukru. I když jsem se posledních 14 dní fakt snažila jíst zdravě a neujížděla na nějakých sladkých a tučných bombách, pohybu jsem měla pomálu (kvůli učení se na státnice), což se projevilo na váze i na mé břišní pneumatice.

Změřena na InBody

Na začátku konzultace jsem byla změřena no přístroji InBody, který potvrdil moji domněnku - ztloustla jsem. Od minulého měření mi přibylo 1 kilo. Avšak zároveň mi ubylo 1 kilo svalů, takže jsem vlastně přibrala 2 kila tuku :-( A obě kila se mi vrazila do břicha (což jsem sama pociťovala). No co jsem taky čekala, když můj jediný větší pohyb byla chůze do supermarketu a zpátky.

Můj aktuální jídelníček

Nejdřív mi Andy současný jídelníček pochválila. Prý ho mám docela vyvážený a nic mi tam vyloženě nepřebývá (zato by to chtělo doplnit trochu vlákniny). Pak se mě zeptala, jestli s takovým jídelníčkem hubnu. Já jsem jí říkala, že ne, že mi váha docela stála, než jsem se začala přežírat sladkostma (což bylo před rádoby cukr free obdobím) a než jsem se přestala hýbat (což bylo při psaní diplomky a učení se na státnice). Od té doby jsem přibrala 4-5 kilo. Ona mi řekla, že se tomu vůbec nediví, protože můj jídelníček odpovídá udržovacímu jídelníčku. Tedy při tom jídelníčku, jaký mám, a při normálním pohybu bych si měla váhu držet, ne ji zvyšovat, ale ani snižovat.

Abych začala hubnout, je potřeba něco málo ubrat. Což si myslím, že pro mě nebude problém, protože při tom svém dosavadním jídelníčku jsem se cítila docela i přecpaná (což bylo způsobeno tím, že jsem si odhadem nakrájela chleba, odhadem nasypala rýži atd. a pak mi bylo líto to vyhodit, tak jsem to snědla, i když jsem se cítila sytá).

Taky mi bylo doporučeno, abych svoje "goudy" a "chedary" nahradila 30% sýrem. No nadšená jsem z toho nebyla, ale zase sýr není potravina, na které bych nějak zvlášť bazírovala, takže ok. Taky jsme se dohodly, že se pokusím nahrazovat své milované máslo lučinou, margarínem apod. Máslo jsem totiž jedla jak k snídani, tak k večeři (a občas i k obědu), což už bylo moc.

Taky jsem se dozvěděla, že rostlinná mléka je lepší nahradit mlékem klasickým (protože většina mlík má větší množství sacharidů a kokosové má zase hodně kokosového tuku, který prý taky není úplně ideální). No uvidím, dneska jsem si koupila 3 Alpra (mají je v Albertu v akci za 55 korun, a když si koupíte 3, dostanete super mističku se "žvížátkama") a udělala si takové porovnání energetické hodnoty a jednotlivých složek, tak se pak na to Andy zeptám, které mléko by bylo nejvhodnější (protože z mlíka mám prostě strach, i z toho bezlaktózového).

Co mě nejvíc potěšilo, je to, že se nemusím vzdávat svého odpoledního koláče. Když bude z vhodných surovin (třeba ovesných vloček), můžu si ho tam ponechat.

Co dál?

Andy mi slíbila, že mi nový jídelníček udělá do příští neděle, ale já už teď najíždím na nový režim. Vyřadila jsem víceprocentní sýry a koupila si 30%, máslo střídám s margarínem a lučinou, dávám si menší porci rýže i chleba, zeleninu jsem naopak přidala. A hlavně pohyb! Sice jsem se pořád nedokopala k tomu jít běhat nebo plavat, ale aspoň chodím na procházky (tak hoďka až hoďka a půl). Pořád je to dost málo, jen tak tak dám těch doporučených 10 000 kroků (při redukci doporučují 13-15 000). Ale je to o dost lepší, než to bylo předtím, kdy jsem fakt šla jen do toho supermarketu a zpátky.

Taky už je to tři týdny, co se snažím každý den vypít alespoň 2, lépe 2 a půl litrů tekutin, abych se odvodnila a nebyla tak nechutně oteklá v ksichtě. Zatím mi nepřijde, že by to mělo nějaký jiný efekt, než že "chčiju jako koroptev" 😅 InBody, který měří i vodu v těle, mi poprvé naměřil 37,2 kila vody v těle a teď podruhé 36,4 kilo - to vlastně vypadá docela dobře, je to 0,8 kila vody míň. Jenže to je pohled lajka, možná to souvisí i s tím úbytkem svalů, nebo se voda v těle různě mění během dne, takže to nakonec moc není. Musím se na to Andy zeptat.

Co mi ale přijde zvláštní, je to, že mi v posledních dnech sedí líp džegíny 44, které mi byly před asi tak dvěma měsíci docela dost těsné. A trička jsou mi volnější (nebo se mi aspoň zdají). Ale nechce se mi věřit tomu, že bych za týden a kousek mohla nějak radikálně zeštíhlet, i když bylo by to fajn.

Doufám, že s odborně sestaveným jídelníčkem na míru se to bude hubnout jedna báseň ☺ Jak už jsem psala v některém z předchozích článků, "náš" cíl je 70 kilo, což znamená 20 kilo dolů. Můj cíl je dostat se do konce roku na 80 kilo, ale začnu být spokojená už s 85 kily, protože tehdy jsem se s nimi cítila fakt dobře.

Protože, kdo měl někdy 102 kilo, tak je vděčnej za všechno, co je míň 😅

Je to fajn představit si sebe jako sedmdesátikilovou holku. Fakt mi to tehdy slušelo. Řekla bych, že jsem byla taková mírně oplácaná, takže pro někoho pořád tlustá, ale mně se to líbilo a nestěžovala jsem si.

A vzpomínka na dobu, kdy jsem měla pod 60 kilo? To už je tak dávno, že to snad ani není možný.

***

Na závěr jedna taková "přájová" poznámka. Jednou bych (při plném zdraví, nikoli nemoci nebo na smrtelné posteli) chtěla zažít to, jak mě Kobliha nese, buďto v náručí nebo na zádech, prostě jako to bývá ve filmech, kdy chlap ženskou přenáší přes práh nebo jí nese romanticky/eroticky do postele nebo si jí při nějakém provokování hodí na záda a ta ženská piští jak smyslů zbavená. Vždycky se mi to hrozně líbilo a přišlo mi to pro mě nedosažitelné, protože jsem těžká.

V tuhle chvíli vážím skoro o 10 kilo víc než Kobliha, což je prostě smutný (vzhledem k tomu, že je navíc ještě o 20 cm vyšší). A i když budu vážit těch naplánovaných 70 kilo, tak budu pořád vážit jen o 10 kilo míň, což taky na nošení nebude. Takže buďto se musím smířit s tím, že nikdy nošena nebudu, nebo si najít nějakého siláka, nebo shodit alespoň 30 kilo, abych vážila 60, pak by to nošení možná šlo 😅

Ale to je jen taková blbost na závěr.

Oblíbené příspěvky