První měsíc s jídelníčkem

Na jednu stranu to uteklo jako voda, na druhou stranu si už skoro nepamatuju, jaké to bylo, když jsem jedla "normálně" (nebo spíš "nenormálně"?). Už měsíc si plánuju jídla podle jídleníčku sestaveného poradnou Ne hladu, vážím si jednotlivé potraviny a snažím se vybalancovat poměr bílkovin, tuků a sacharidů.

Zápis do tabulek

To poslední zmíněné dělám asi 14 dní a je to někdy na palici, jindy mě to děsně baví. Není to nic, co by mi bylo poradnou doporučováno, ale já jsem v tom našla zalíbení. Dřív se mi totiž stávalo, že jsem během dne cítila hlad a byla jsem unavená. Díky zápisu do kalorických tabulek jsem zjistila, že většinu dní mám nižší energetický příjem, než bych mohla mít, a to z toho důvodu, že často sahám po dietnějších alternativách z jídelníčku (ale jak má laik poznat, co je dietnější a co naopak?).

Díky zápisu do tabulek zjišťuju, co jednotlivé potraviny obsahují, které potraviny mají hodně vlákniny/sacharidů/tuků/bílkovin, a tak si často sestavuju jídelníček dopředu, abych ho měla co nejvyváženější.

Svůj záznam jídelníčku za několik dní jsem poslala Andy, která mě má na starosti, a ta mi ho okomentovala. Řekla mi, že si klidně můžu dávat druhou večeři nebo nějakou mini svačinku během dne, protože jím až nečekaně poctivě (takhle přesně to neřekla, ale vyplynulo mi to z toho 😅). Při sestavování mého jídelníčku prý počítala s tím, že si častěji dám k svačině třeba celozrnný koláč (za který jsem při první konzultaci orodovala, ale od té doby jsem ho vlastně neměla ani jednou), nebo k druhé večeři nějaké mlsání (špaldové krekry apod.).

Takže teď už vím, že už nemusím tak úzkostlivě hlídat, jestli si dám pečiva o 10 gramů víc (abych z toho náhodou nepřibrala), protože moje obvyklá rezerva při běžném stravovacím režimu podle jídelníčku je asi tak 500-1000 kj.

Už došlo na vyprasení

Určitě by vás zajímalo, jestli jsem se někdy na tenhle způsob stravování naštvala a zhřešila nějakou prasárnou. Ano - teď v pátek. Hodně blbě se to ten den sešlo a vyvrcholilo to v konzumaci půlky dortu z Mekáče a půlky skořicového šneka z Conductora. Už několik dní se mi váha držela na 87,2 kilech a nešla dolů. Do toho jsem měla čas od času hlad a byla jsem unavená. Večer jsem jela s Koblihou vybírat oblek (na mou promoci), což bylo samo o sobě dost vyčerpávající. Pak jsme se stavili za Koblihovou mámou v práci (pekárno-cukrárně), kde jsem hrdě odmítla jahodový dortíček. Protože jsme se v centru zdrželi dost dlouho, začala jsem mít fakt hodně velkej hlad, a tak jsem si vzala "povolené" sušenky Rej. Jenže doma jsem zjistila, že mi šíleně navýšily počet sacharidů a tuků, a že jsem překročila denní limit kj (Andy mě před těma sušenkama varovala, ale já na to jaksi zapomněla). Tak jsem se nasrala a řekla si: "Když už, tak pořádně". A Koblihovi jsem snědla půlku dortu a půlku šneka. Jako kompenzaci za to, že kvůli jeho obleku a kvůli jeho mámě jsem přepískla svůj denní příjem. Prostě taková ta ženská logika 😆 Vtipné je, že druhý den jsem měla na váze 86,2 kilo. A od té doby zase sekám latinu.

Kolik jsem zhubla?

Pokud byste chtěli vědět, kolik kilo tuku jsem shodila a kolik kilo svalů jsem nabrala, tak vám to bohužel neřeknu, protože to nevím. Podle mé osobní váhy jsem se za ty 4 týdny dostala z váhy 88,8 kg na váhu 86,2 kg, takže celkový úbytek je nějakých 2,6 kg, což nepůsobí jako něco extra (doufala jsem v ty 4 kila). Ale pravdou je, že objemově tam je změna rozhodně větší, což poznám na oblečení a na kostech. Andy mi říkala, že se klidně můžu přijít přeměřit na InBody, ale asi to nechám na později. Začala jsem si zapisovat míry (hlavně v pase) a budu sledovat je. Taky jsem udělala nějakou fotku "před". Tak doufám, že brzy bude viditelný rozdíl, abych ji mohla zveřejnit spolu s fotkou "po" 😊

Ukázka jídelníčku

Před časem jsem vám slibovala článek o tom, co tak za den zkonzumuji. Nezapomněla jsem na to, ale jelikož mám problém s pořízením ucházejících fotek (kvůli světlu), článek je stále ve výstavbě. Ale snad se ho brzy dočkáte 😊

Oblíbené příspěvky