Norimberk, Regensburg a Walhalla

Původně jsme chtěli jet na říjnový prodloužený víkend do Budapešti, ale jelikož jsme dlouho otáleli s koupí jízdenek, jejich cena se mezitím vyšplhala do takových výšin, že jsme se nakonec rozhodli vybrat jinou destinaci. Zvolili jsme Norimberk, do kterého jsme se chtěli podívat už delší dobu, a nelitovali jsme. Z Prahy jsme jeli autobusem od Deutsche Bahn, zpáteční jízdenky nás vyšly na 1700 za oba (doporučuju koupit přímo na jejich stránkách, protože to vyjde levněji). Cesta pohodlným klimatizovaným autobusem s wifi a toaletou trvala přibližně 4 hodiny.


Oproti Mnichovu, který jsem navštívila v létě s Kočkomilkou, je Norimberk výrazně menší a působí takovým útulnějším dojmem. Je tady hrad (který byl bohužel pod lešením, takže moc fotek nemám), spoustu zajímavých kostelů a jiných pamětihodností. V neposlední řadě tu je také spousta hrázděných domů a poetické okolí řeky, které svádí k romantickým procházkám.



Norimberk ale nejsou jenom hrázděné domy, voňavé perníčky a tradiční "drei in weckla" (tři miniklobásky v housce), v Norimberku si turisté mohou připomenout i neslavnou dobu, kdy se k moci dostávalo, a nakonec i dostalo NSDAP. Dokumentazion Zentrum stojí jistě za návštěvu. Jen se připravte na to, že budete muset vstřebat velké množství informací v cizím jazyce, ať už jako četbu (anglicky nebo německy) nebo poslechem (českého audio průvodce bohužel nemají). Pokud nechcete jít přímo dovnitř a střihnout si nalejvárnu z historie, můžete si projít jen exteriéry - například vystoupat na tribunu, ze které přednášel své plamené projevy samotný Hitler.





Regensburg a Walhalla

Z Norimberka jsme si udělali jednodenní výlet do Regensburgu (neboli Řezna, ale mně se ten český název tak hrozně nelíbí!). Bohužel jsme vybrali extrémně mlhavý den a bylo vidět jedno velké prd, takže moc fotek z foťáku nemám (více fotek mám z mobilu, můžete si je prohlédnout na mém instagramu zde).


Z Regensburgu jsme se taky jeli podívat na Walhallu, což je impozantní budova v novoklasickém stylu, která připomíná německy mluvící velikány (ne, Hitler tam není). Nachází se asi 30 minut busem od Regensburgu a určitě stojí za návštěvu.



Regensburg jako takový mě úplně nenadchl, ale třeba moje kamarádka Kočkomilka ho miluje a letos tam byla snad třikrát. Možná bylo moje nenadšení způsobené mlhou, možná všudypřítomným zelným smradem (možná to byly kanály?), ale kdybych měla uvést alespoň jednu věc, která se mi tam líbila, tak to byla určitě katedrála sv. Petra (Dom St. Peter).



 A zase Norimberk

A ještě pár slov k Norimberku. Doporučuju navštívi Fürth, je to s Norimberkem sousedící městečko a dostanete se tam jednoduše metrem. Má hodně malebných uliček a romantických zákoutí. Ale pozor, v neděli se tam moc nenajíte (restaurace byly zavřené, takže nás zachránil kebab). Fotky jsou z mobilu, takže taky nic moc.




Pár slov na závěr

Německy mluvící země mám ráda, protože nám jsou kulturně blízké, a bez problémů se tam domluvím. V minulosti jsem byla v Drážďanech, Berlíně, Mnichově a ještě několika menších městečkách. Do budoucna bych určitě chtěla navštívit města další (láká mě především Kolín nad Rýnem a Hamburk).

Komentáře

Oblíbené příspěvky